Průzkum společnosti Tatrachema na téma – Kolik čisticích prostředků si domů pořizujeme a kolik do nich investujeme – ukázal, že Češi zbytečně neutrácejí za čisticí prostředky a za rok jich spotřebují většinou pět a více. Nejčastější odpovědí respondentů průzkumu bylo číslo 2 – tolik přípravků je v domácnosti pro úklid kuchyně i koupelny nejčastěji. Průzkum proběhl v období 22. září – 6. října 2014 a zúčastnilo se ho 239 respondentů. Opět se ukázalo, že úklid není pro nikoho příjemnou kratochvíli, ale spíše rutinou až neoblíbenou činností. I tak se většinou Češi charakterizují jako pořádkumilovní.
Jak se stavíme k úklidu?
Průzkumu se zúčastnilo celkem 239 respondentům. Že se toto téma týká především žen, je více než jasné, 82 % respondentů tvořily ženy. Dle výsledků průzkumu jsme všichni veskrze pořádkumilovní nebo to o sobě alespoň říká 63 % respondentů (14 % neví). Pro většinu respondentů znamená úklid běžnou rutinu nebo příliš neoblíbenou činnost. Pro 5 % respondentů je úklid “peklem”.
Kolik dáte za vaši čistou domácnost?
Pro úklid koupelny si respondenti vystačí nejčastěji se dvěma až třemi prostředky (60 %), stejně jako při úklidu koupelny (64 %). Polovina respondentů za rok spotřebuje více než 5 čisticích prostředků. Měsíčně utratí za čisticí prostředky nejčastěji do 100 Kč (45 %) nebo do 300 Kč (38 %).
Jak snížit spotřebu čisticích prostředků
“Lidé si často myslí, že pokud použijí větší množství čisticího prostředku, bude jejich úklid kvalitnější. Není to pravda. Pokud si vyberete kvalitní čisticí prostředek, jako Fixinela nebo Diava, a dodržíte doporučené dávkování, můžete se na jejich účinek spolehnout a navíc šetříte vaši peněženku i životní prostředí,” komentuje Marta Matyášová ze společnosti Tatrachema.
Podrobné výsledky průzkumu najdete zde:
http://www.vyplnto.cz/realizovane-pruzkumy/kolik-cisticich-prostredku-s/
TATRACHEMA CZ, společnost s ručením omezeným se sídlem v Hodoníně je dceřinou společností TATRACHEMA, výrobné družstvo Trnava, jejíž počátky se datují k roku 1945 respektive k roku 1951. Na českém trhu zajišťuje TATRACHEMA CZ prodej jejich produktů s výhradním zastoupením. Výrobky se značkou TATRACHEMA mají na českém trhu dlouholetou tradici a jsou zákazníky vyhledávány pro svou kvalitu a dostupnou cenu. Mezi nejznámější značky v portfoliu TATRACHEMY patří FIXINELA, DIAVA, TORO, CITRA a další. Jedná se o výrobky bytové chemie jako například kuchyňské a koupelnové čisticí prostředky, WC čističe, prostředky na čištění nábytku, prostředky na úpravu textilií, saponáty, autokosmetiku, tělovou kosmetiku nebo koupelové soli.