Česká asociace franchisingu vyhlásila výsledky soutěže Franchisa roku. Ocenění „původní česká franchisová značka“ obdržel výrobce interiérových dveří a zárubní, společnost SOLODOOR.
SOLODOOR je historicky prvním franchisovým systémem vyvinutým pro prodej interiérových dveří a zárubní v České republice a na Slovensku.
Hlavní výhodou franchisového konceptu společnosti SOLODOOR je krátká doba přípravy provozu prodejny, která může být otevřena již do 3 měsíců po podpisu smlouvy. SOLODOOR poskytuje know-how pro vybudování, provoz a následné úspěšné řízení provozu a také potřebné školení a podporu manažera. Franšízant pak přináší kapitál pro vybudování a provoz své prodejny. Stává se samostatným podnikatelem využívajícím silnou značku SOLODOOR, jednoho ze tří největších výrobců dveří a zárubní v České republice.
„V dnešní koronavirové době se lidem otevírá nový potenciál ve formě franchisové prodejny, umožňující rychle a bez vysokých vstupních nákladů zahájit podnikání se zavedeným know-how. Řada lidí si dnes hledá alternativní možnosti výdělku než jenom klasické zaměstnání. Nám se povedlo oslovit potenciální zájemce přes odborné portály, ale třeba i pomocí portálu jobs.cz a profesia.sk,“ uvádí Stanislav Malohlava, ředitel společnosti SOLODOOR CENTRUM, která je odpovědná za franchisový koncept společnosti SOLODOOR.
SOLODOOR zajišťuje územní exkluzivitu, pomůže s architektonickým návrhem prodejny, navrhne marketingovou kampaň k otevření prodejny a nabízí také finanční podporu v podobě výrazné slevy na nákup vzorků. Pomůže i s výběrem personálu a jeho zaškolením, hlavně ale nabízí intuitivní objednávkový systém ´MAX-Konfigurátor dveří a zárubní´. Vstupní investice franšízanta vč. licence se pohybuje okolo 800–900 tisíc Kč, návratnost se odhaduje maximálně na 2 roky, průměrné roční cashflow činí 8 milionů Kč.
V současné době má SOLODOOR v České republice a na Slovensku 13 franchisových prodejen a do konce příštího roku to bude minimálně 18, ale s největší pravděpodobností dokonce 20 prodejen.