Rok 2015 byl ve znamení rekordního prodeje nově postavených bytů. Jen v metropoli se jich prodalo kolem sedmi tisíc, což je nejvíc v historii. Odborníci očekávají, že letošní rok bude ještě úspěšnější. Podle odhadů by se na území metropole měly prodat byty za téměř 30 miliard korun.
Budoucí majitelé bytů mají z čeho vybírat. Na území hlavního města nově vzniká nebo se rozšiřuje řada projektů. Například úspěšný bytový projekt Nové Chabry v Praze 8 se rozroste o dalších 112 bytů a komerční centrum s obchody, kavárnou a mateřskou školou. Prodeje se zaváděcí cenou odstartovaly 10. října loňského roku. „Viladomy nabízejí příjemné bydlení všem, kteří chtějí bydlet ve městě, ale zároveň také v klidném prostředí. Právě okrajové části Prahy se staly trendem posledních let. Tyto lokality umožňují kvalitním developerům kultivovat celé okolí projektů a zlepšovat občanskou vybavenost, což v centru města jednoduše nelze. A právě díky komplexní občanské vybavenosti projektu Nové Chabry a řadě možností sportovního vyžití se předchozí etapy výstavby setkaly s ohromným úspěchem,“ uvedl Tal Grozner, ředitel společnosti Star Group.
Byty v právě vznikající etapě budou k nastěhování na podzim příštího roku. Ceny bytů ve viladomech se pohybují od 1,99 milionu po 5,9 milionu korun včetně DPH. „Etapa E nabízí celkem 112 bytů s převahou rodinného bydlení s dispozicemi 3+kk a 4+kk. K tomu 110 parkovacích míst pro automobily včetně pohonu LPG a nově sedm parkovacích stání pro motorky, 97 sklepů. Novinkou ve výstavbě je místnost pro mytí kol po projížďce terénem, aby je majitelé neukládali zablácená do sklepů nebo je nenosili po společných chodbách do bytů,“ řekl Tal Grozner.
Cenově dostupné novostavby kupují zejména mladí lidé kolem 35 let, těch je ve skladbě kupujících přes 70 procent. Na nových bytech oceňují zejména konečnou cenu, díky níž nemusí počítat s dalšími výdaji na rekonstrukce. V současné době je projekt ve stavu realizace a umožňuje klientské změny podle přání budoucích majitelů. „Častým předmětem změny bývá například rozvod elektroinstalace tak, aby přesně odpovídal budoucímu rozvržení nábytku v bytě. Této variability využívá až 40 procent kupujících,“ popsal jednu z výhod nákupu před výstavbou ředitel společnosti Star Group.
Nové byty si kupuje přes 40 procent bezdětných párů. Právě koupi nového bytu bere řada z nich jako start pro založení rodiny. „Protože mladí lidé jsou velmi aktivní, postavit jen nové byty nestačí. Je třeba klást důraz i na volnočasové aktivity a možnosti sportovního vyžití. Proto celý projekt klade od počátku důraz na kvalitu života svých obyvatel. Jeho součástí je nově otevřené dětské hřiště, přiléhá k němu cyklostezka, hřiště na plážový volejbal či fitness pod širým nebem. Přímo v projektu bude obyvatelům k dispozici menší komerční centrum s obchody, kavárnou a mladí rodiče jistě ocení i mateřskou školu,“ doplnil Tal Grozner.