Koupelny

Při úklidu koupelen se emancipace nekoná

Podle aktuálního průzkumu značky Jika je ve většině českých domácností úklid koupelen stále doménou žen. Výhradně ženy je uklízí ve více než dvou třetinách domácností, dalších 15 % žen se střídá s partnerem. Výsledky průzkumu dále ukazují, že v devíti z deseti českých domácností je očista koupelny na programu minimálně jednou týdně. Aby čas při úklidu lépe utíkal, přichází nyní značka Jika s unikátním online projektem Rádio Bubble, díky kterému si ženy, ale nejen ony, mohou zpříjemnit čas při uklízení koupelny hudbou či mluveným slovem dle jejich vkusu i momentální nálady.

jikatigo

Ve většině rodin je úklid koupelny pravidelnou činností. Každý den se koupelna uklízí ve 12 % domácností, několikrát týdně v 36 % a jednou týdně ve 43 % domácností.

 uklid-koupelny-graf

Úklid koupelny zpestřuje poslech rádia, některé ženy si dokonce zpívají

Každá pátá žena při úklidu koupelny poslouchá rádio. Najdou se i ženy, které si při této práci rády zpívají, těch
je zhruba 5 %. Jedna žena ze sta při úklidu koupelny popíjí víno. Většina žen se při této pravidelné a povětšinou rutinní práci nejčastěji soustředí jen na samotný úklid, nebo si přemýšlí o různých věcech. „Porce času, kterou týden co týden věnujeme očistě koupelen, je velká. A protože nám koupelny a lidé, kteří je využívají, leží na srdci, přicházíme s projektem Radia Bubble, kterým chceme zpříjemnit čas těm, kteří je uklízí, tedy především ženám,“ říká Ladislav Dvořák, generální ředitel společnosti Laufen CZ, pod kterou patří i značka Jika.

uklid-koupelny_graf

 

Nalaďte si Rádio Bubble a uklízení nemusí být nuda

Rádio Bubble je online rádio, které je dostupné na internetu na www.radiobubble.cz 7 dní v týdnu, 24 hodin denně. S podtitulem „Nalaďte se na úklid“ přináší do koupelny hudbu i mluvené slovo podle různých žánrů. Posluchači si mohou vybírat z programově pestré nabídky. Čeká na ně například Knihomolka s Deníčkem moderního fotra od Dominika Landsmana, Čistotéka s výběrem té nejlepší hudby k uklízení. S pořadem Výletník si mohou naplánovat víkendový výlet a co nového je k vidění v českých kinech se dozvědí ve Filmové sprše Kamila Fily. Hudební nabídka Radia Bubble je bohatá a pokrývá skladby od relaxační hudby, přes slavné árie až po rockové pecky, takže se koupelna snadno promění v rockovou arénu a tempo úklidu pak může být přímo raketové. Rádio Bubble lze spustit jak z počítače, tak z chytrého telefonu.

Kratší úklid díky modernímu vybavení koupelny

Že je v dnešní době úklid koupelen snazší, není jen zásluhou účinnějších čisticích prostředků. Moderní koupelny nevyžadují takovou údržbu, jak bylo zvykem dříve, nebo jak je tomu u starších modelů. Problematické jsou zaschlé kapky na bateriích nebo sprchových koutech, prach a nečistoty na kachličkách, umyvadlech či toaletě, už se díky funkčnímu a designově vyladěnému vybavení koupelen vyskytují mnohem méně a i jejich odstranění není tak náročné.

„U značky Jika sázíme na jednoduché tvary, jasné linie vyšperkované použitím kvalitních materiálů se speciální povrchovou úpravou a dokonalým zpracováním. Údržba takto vybavené koupelny je pak výrazně snazší,“ uvádí Ladislav Dvořák a dodává: „Mám ještě jednu inspiraci – čas, který takto při úklidu koupelny ženy, ale i muži vyšetří, mohou věnovat příjemnějším věcem. Rádio Bubble jim dá tipy, kam vyrazit na výlet, co rozhodně musí vidět v kině, nebo jaký časopis rozhodně stojí za prolistování při odpolední kávě.

O průzkumu

Průzkum byl realizován s využitím platformy Ipsos Instant Research. Sběr dat probíhal on-line formou v září 2016. V on-line dotazníku odpovídalo celkem 525 respondentů v reprezentativním zastoupení podle věku, regionu, velikosti bydliště a vzdělání.

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..