Meziročně rostl počet instalací čerpadel systému vzduch-voda a naopak klesl zájem o čerpadla využívající energii ze země. Vyplývá to z obchodních výsledků firmy STIEBEL ELTRON za uplynulý rok.
„Prodej tepelných čerpadel vzduch-voda loni posílil o dvacet procent. Naopak dlouhodobě stagnující zařízení systému země-voda zaznamenala mírný pokles,“ shrnuje Dana Stloukalová, marketingová manažerka společnosti.
Tepelná čerpadla získávající energii ze země se na celkových prodejích podílejí zhruba deseti procenty. „Jejich instalace je náročnější a dražší,“ vysvětluje šéfka marketingu jednu z příčin, proč zájem o tento systém v posledních letech klesá. „Souvisí to i se skutečností, že stále častěji se zákazníci rozhodují pro tepelná čerpadla při rekonstrukci svého domu ‒ a pro tento typ výrobku v mnoha případech už na zastavěné ploše není prostor. Navíc díky novým technologiím jsou tepelná čerpadla systému vzduch-voda v podstatě neslyšitelná již ve vzdálenosti tři metry a to umožňuje jejich instalaci i v husté zástavbě,“ dodává.
„Očekáváme velký rozvoj prodeje ventilačních systémů, které jsou díky nové legislativě stále žádanější a pro novostavby po roce 2021 v podstatě nutné. Ventilační systémy se velmi často používají u rekonstrukcí, které prošly zateplením nebo u novostaveb, kde výrazně přispívají ke zdravému životnímu stylu. U rekonstrukcí zase zabraňují vzniku plísní a chladných zón v domě. Díky aktuálnímu nastavení dotačního programu Nová zelená úsporám je návratnost ventilačních systémů velmi rychlá,“ říká marketingová manažerka.
„Na letošní výstavě Infotherma bylo vidět, že lidé si problematiku větrání uvědomují a nás jako prémiového výrobce nejvíce potěšilo, že mají stále větší požadavky na kvalitu výrobků,“ uzavírá Dana Stloukalová.
::
V Česku byla společnost STIEBEL ELTRON založena v roce 1991. STIEBEL ELTRON vyvíjí a vyrábí od roku 1924 produkty na nejvyšší technické úrovni. Patří celosvětově k technologickým lídrům v oblasti ohřevu vody, vytápění a obnovitelných zdrojů energie. Koncern je rodinnou firmou, má pět mezinárodních center výroby, 24 prodejních společností a zastoupení ve více než 120 zemích. Zhruba 40 % obratu pochází ze zahraničí. Na celém světě firma zaměstnává více než 3700 lidí.